Kwiga – платформа дистанційного навчання, яка пропонує свої інструменти та сервіси викладачам, коучам та продюсерам.
Карантинні заходи останніх років неабияк підштовхнули до розвитку сферу онлайн-освіти. На цей потяг, що розганяється, намагається застрибнути ще одна українська компанія Kwiga. Її LMS не можна назвати достатньо популярною, бо вона існує менш ніж два роки. Дуже схоже, що її розробники поспішали зайняти нішу, яку звільнила платформа GetCource. А заодно повторити більшість її недоліків. Ми створили цей огляд, щоб розібратись, з чого складається та що пропонує клієнтам LMS Kwiga.
Її позиціювання на сайті стверджує, що вона створена для шкіл та університетів.
Але далі цифри, які вказують на здобутки її клієнтів, підштовхують до думки про те, що все ж вона призначена для експертів, які продають свої знання та для власників онлайн-шкіл будь-якого спрямування. Відчуття, що платформа досить “сира”, підтверджує два пункти: рік її запуску – лютий 2022-го і купа помилок в текстах на всьому сайті. Перейдімо на саму LMS Kwiga, щоб роздивитись, з чого вона складається і як працює.
Реєстрація на платформі одразу розводить користувачів у різні боки – творців контенту та викладачів направляє в LMS, учнів – запрошує зареєструватись на іншій сторінці. Ще під час реєстрації платформа пропонує назвати проєкт і видає домен для нього. Тому на головній одразу висвічується привітання та короткі дані про проєкт: назва та посилання. Також на цій сторінці розміщені картки з основними можливостями:
Наповнення перших двох блоків змінюється, коли на платформі з’являються продукти і сповіщення про будь-які дії в них.
Вся LMS Kwiga складається з кількох розділів.
Курс/онлайн-школа. Розділ, який відкриває конструктор курсів з усіма налаштуваннями – від доступів до загального вигляду та функціонування курсу. В редакторі курсу можна створювати уроки і модулі. Вхід до створення уроків перевантажений зайвими переходами вглиб редактора, але має видимий і зрозумілий список інструментів, які можна додати в урок: відео, аудіо, текст, код, файл, практика, коментарі, список практик. Блоки з навчальними матеріалами накладаються один на одного, тому кнопка попереднього перегляду уроку дуже доречна, бо відкриває розробку у сусідній вкладці і демонструє загальний вигляд заняття.
Налаштування доступів до курсу пропонує 2 рівні: налаштування для всього курсу і відкриття/закриття для уроків. Але налаштування доступів для всього курсу також має кілька рівнів – за замовчуванням і пропозиція. Пропозиція це курс, який вже перетворили на продукт і вимагають специфічних налаштувань для нього – від статусу до налаштування сторінки оплати. Тобто все те, що мало б стояти в окремому розділі «Продажі», вимагає налаштувань прямо в курсі.
Пункт «Управління» в налаштуваннях також не дає встановити очевидне – викладача курсу. Тут просто відсутній такий пункт. Натомість тут є такі ролі: публічна персона курсу (той, чиє ім’я виводиться на сторінці курсу, хто виступає його власником чи представником), управління, куратори.
Пункт «Учасники» демонструє базу студентів курсу, а пункт «Коментарі» – хто, що та в якому уроці написав за темою чи ні. Також тут є пункт, де зібрані практичні завдання до курсу. Ще є пункт з пропозиціями, які діють для цього курсу, хоча така інформація потрібна у розділі «Продажі». Цікавий пункт «Прогрес, аналітика» демонструє дані про активність учасників курсу, а ще дозволяє завантажити звіт у вигляді PDF-документа.
Окремим рядком стоять налаштування курсу: налаштування форми реєстрації та публічних сторінок. Обидва пункти призначені для того, щоб створити форму реєстрації на курс і вигляд презентаційної сторінки з описом та необхідними даними. Готовий курс має посилання на свою сторінку з описом та функціоналом для приймання оплат. Також лише після того, як курс створено, у ньому стає доступна кнопка додавання сертифіката, який отримуватимуть учасники після проходження всього курсу, хоча в самому конструкторі такої кнопки не було.
З такими ж налаштуваннями можна створити вебінар чи марафон, які відрізняються невеликими специфікаціями типу налаштування днів проведення (для вебінару) чи назв їхніх частин (дні замість уроків для марафону).
Контакти. Розділ, який відкриває сторінку зі списками під такими назвами: заявки, завдання, замовлення, контакти, списки контактів. Що таке заявки і завдання незрозуміло, бо самі пункти неактивні, а база знань не дає відповідь на це питання. Пункт «Замовлення» містить дані про замовлення з воронки та їх статус. Пункт «Контакти» відкриває дані про контакти, які належать школі. А «Списки контактів» містить списки контактів у вигляді груп з певними назвами.
Продажі. Розділ має підрозділи:
У пропозиціях зібрано картки продуктів з даними про їхній вміст, термін дії, вартість та кількість продажів. У підрозділі «Купони» відкривається список даних про те, хто, коли, як та скільки разів застосував промокод, до якого продукту і яку знижку отримав. У підрозділі «Просування» є два пункти: «Маркетологи афіліати», де розмішений список маркетологів, яким можна запропонувати взятись за розвиток проєкту, а ще є «Мої проекти», куди можна додавати свої проекти. Вони з’являться у каталозі і маркетологи зможуть надсилати заявки на роботу з ними. Що це за проекти стає зрозуміло, лише якщо глянути у редактор проектів – там запропоновано три варіанти: проект поза Kwiga, сайт, продукт.
Аналітика. Розділ, який складається з трьох підрозділів:
На пробному тарифі перші два підрозділи неактивні та не відкриваються, а база знань не містить даних про те, як працювати з аналітикою. Підрозділ «Транзакції» містить дані про всі транзакції, які відбуваються на платформі та які можна відфільтрувати за рядом ознак – від дати проведення до типу продукту і метода оплати.
Автоматизації. Розділ, де можна налаштувати тригери за ланцюжком «подія – умови – дії», а також сценарії. Тригери можна налаштовувати за будь-якими подіями – від додавання контакту до нарахування балів за виконану дію.
Сценарії, як сказано у підказці на сторінці – це складні тригери, які можна створювати та налаштовувати у графічному редакторі. Який вигляд вони мають та як працюють можна тільки здогадуватись, бо навіть підрозділ недоступний для перегляду на пробному тарифі.
Налаштування. Розділ-навігатор, який складається з кількох підрозділів. Наприклад, підрозділ «Кабінет» відкриває сторінку налаштувань проекту та доступів до нього, разом з доменом.
Тут же видно й інші підрозділи в яких можна перемикатись. «Особистий рахунок» демонструє складові тарифу, які підключені до акаунта – тільки тут стає зрозуміло, чим можна користуватись для запуску та підтримки роботи LMS, тому що основна рубрикація під назвою «Всі рішення» не дає зрозуміти, що за інструменти доступні для роботи. Ще тут є дані про витрати і платежі.
Підрозділ «Особисті доступи» відкриває картку з особистою інформацією власника акаунта і картку з налаштуваннями доступів в акаунт.
Підрозділ «Доступ з управління» дозволяє налаштувати доступи членам команди та учням школи.
Чомусь в «Налаштуваннях маркетингу» є лише поля для оформлення розсилок та месенджерів і встановлення адреси відправника.
«Віджет, мінілендинг» винесений окремо, хоч міг би стати частиною попереднього підрозділу.
В підрозділі «Оповіщення» доступні налаштування сповіщень про будь-які дії з курсами чи продуктами школи двома каналами – месенджером та електронною поштою.
Підрозділ «Сертифікати» – звичайна папка з файлами сертифікатів онлайн-школи. Підрозділ «Підключення доменів» — дублює те ж налаштування, яке є в «Кабінеті». Підрозділ «Інтеграції» відкриває список сервісів, які можна інтегрувати в онлайн-школу – від платіжних систем до телефонії та застосунків. Лише чотири з одинадцяти категорій інтеграцій доступні на безкоштовному тарифі. Інші навіть недоступні для перегляду і логіка такого рішення незрозуміла.
Підрозділ «API» дозволяє виконати необхідні налаштування для підключення, має документацію з інструкціями.
Одна з небагатьох переваг LMS Kwiga – презентаційна сторінка курсу, яку можна створити в процесі розробки курсу. По суті, це сторінка продукту, на якій всі охочі можуть реєструватись та купувати навчання на курсі. Ще одна перевага – доступні три види навчальних занять. На платформі можна створити курс, марафон і вебінар з відповідними налаштуваннями для роботи.
Хаос в рубрикації платформи та незрозуміле розділення на дашборд та сторінки із налаштуваннями проектів наводить на думку, що не все заявлене під загальним заголовком «Всі можливості» доступне для роботи в рамках однієї школи. Для чогось абсолютно окремо винесені CRM, email-сервіси, інтеграції. Багато підрозділів продубльовано в кількох місцях одночасно. Багато підрозділів, сервісів чи налаштувань навіть не відкриваються для перегляду на безкоштовному тарифі, тому важко дізнатись про їхнє призначення.
Багаторівневий інтерфейс ускладнює навігацію, у «Базі знань» погано працює рядок пошуку, а інструкції змішані зі статтями за темами. Конструктор тестів, про який так яскраво розказано на сайті, захований в глибинах платформи.
Все це наштовхує на думку, що недарма сайтом так густо розкидані кнопки для замовлення консультації, а в одному з розділів можна запросити спеціалістів попрацювати над проектом.
У LMS Kwiga є чотири тарифні пакети:
Три з них можна оплачувати помісячно, раз на півроку чи раз на рік. Відповідно найдешевшою буде річна оплата. А ще є цікавий тариф «Pay as you Go!» зі щоденною оплатою лише того, чим користуєшся.
Тарифний пакет «Growth» коштує 40$ на місяць і містить:
Тарифний пакет «Pro» коштує 100$ на місяць і містить:
+ все те, що містить попередній тарифний пакет.
Тарифний пакет «BigTuna» коштує 280$ на місяць і містить:
+ все те, що містить попередній тарифний пакет.
Три відгуки від клієнтів на самому сайті Kwiga не беремо до уваги. Вони, звичайно ж, позитивні. Про компанію, як про роботодавця, відгукувались на сайті DOU лише одна кандидатка та один працівник. А пошуковики видали такі знахідки – LMS Kwiga цікавляться на форумах для моряків. Також є близько п’яти відгуків в інстаграм-профілі компанії, більшість з яких небагатослівні.
Оскільки на сайті компанії заявлено, що LMS Kwiga з’явилась лише влітку 2022-го, така мала кількість відгуків може бути через те, що вона недавно на ринку та ще не набрала достатньої кількості клієнтів. Або ж не приділяє увагу цьому аспекту своєї діяльності.
Можна зробити висновок, що LMS Kwiga намагалась стати звичним аналогом відомої російської платформи для користувачів, які шукали їй заміну серед українських компаній. Їй це практично вдалось. Такі ж багаторівневі розділи, лабіринти налаштувань та відсутність інтуїтивно зрозумілого інтерфейсу змушують витрачати зайвий час на пошуки та роздуми над налаштуваннями. Вона підійде власникам онлайн-шкіл та експертам, які давно працюють в сфері онлайн-освіти і готові терпіти складнощі. Тим, хто тільки планує створити власну школу чи випустити курс, варто знайти зручнішу LMS, яка не намагається бути всім в одному.