Огляд LMS WeStudy: надто академічна платформа
Чергова українська платформа для експертів та викладачів, які хочуть працювати та заробляти онлайн – LMS WeStudy. Чотири брати-засновники, розробка разом з викладачами і повний набір функцій та інструментів, які пропонує кожен сучасний сервіс, і навіть трохи більше – це все про неї. Але чи все так гарно, як обіцяє її лаконічний сайт? Цей огляд допоможе заглянути вглиб платформи та підготуватись до роботи.
LMS WeStudy – цифрова освітня платформа, про яку заявляють, що вона розроблена разом з українськими викладачами та призначена для ведення інформаційного бізнесу. Вона створена для застосування освітніми організаціями, коучами та викладачами, експертами з різних галузей, власниками онлайн-шкіл, торговельними марками та брендами, компаніями та підприємствами, інфобізнесменами та початківцями. Це, а ще імена засновників, її основні можливості та інструменти – загалом все, що можна дізнатись на сайті. Рік та обставини заснування компанії, місія та мета ніде не вказані. Лише складові платформи та їхнє призначення. Отже, реєструємось, щоб отримати безкоштовний пробний доступ і побачити, як все працює, на власні очі.
Під час реєстрації форма вимагає вписати назву компанії та додати її в кінець посилання на рекламну сторінку. Без цього реєстрація неможлива.
Платформа WeStudy стандартно має головну сторінку та близько десятка основних розділів. На головній сторінці виведені дані про курси, кількість заявок, студентів та розмір прибутку за місяць.
Розділ «Новини» призначений для розміщення новин на лендінгу школи. Але дізнатись про це можна лише в базі знань. В самому редакторі цього розділу ніяких підказок немає.
Розділ «Курси» відкриває сторінку зі списками курсів та даними про їхній статус, студентів та оплати. А ще тут можна перейти в редактор, щоб створити новий курс. Редактор має блокову структуру, де матеріали нашаровуються один на одного. Структура курсу складається з двох частин – модуля і розділу. Їх можна наповнити лекціями, завданнями, тестами, відеозустрічами, відеоматеріалами та файлами, встановити тарифи та доступи. Але кожен елемент курсу перевантажений такою кількістю налаштувань і вимогами встановити тарифи, що важко зорієнтуватись, куди додавати матеріали і який вигляд вони мають.
Платформа пропонує два сайти онлайн-школи: один – лендінг курсу, доступний в описі курсу. Другий – повноцінний сайт самої школи, який також можна редагувати на окремій сторінці. Цікаво, що під час реєстрації у формі не передбачено варіант, де можна вставити посилання на власний сайт. Форма пропонує лише вписати назву школи в посилання на сайт від WeStudy.
Розділ «Замовлення курсів» виступає елементом CRM, яка недоступна окремим розділом на платформі, хоч вона й заявлена на сайті. У ньому зібрані дані про замовлення: дати, клієнти, курси, підписка, ціна, знижка, оплата і прибуток.
Розділ «Система знижок» теж мав би бути частиною CRM, але він висить у списку самостійно і містить два підрозділи: «Знижки» і «Промокоди». У першому містяться дані про знижки, їх розмір, налаштування та активність. У другому – дані про назву, коди, відсотки та налаштування. В обох є кнопка «Створити знижку».
Розділ «Реферальна система» містить дані для ідентифікації користувачів та інформацію про їхні замовлення.
Розділ «Заявки», як і попередній, теж мав би бути в CRM-системі, але він стоїть окремо і містить дані про статус заявок.
Розділ «Клієнти» містить базу клієнтів з контактними даними та інформацію про всі замовлення і прибуток, який вони принесли.
Розділ «Розсилка» складається з двох підрозділів: пошта і Telegram. У Telegram можна під’єднати чат-бота за допомогою BotFather. Для чат-ботів також є ще окремий розділ. А на пошті є сторінка з базою контактів, а ще пункти з шаблонами листів і налаштуванням автоматичних листів – зміна пароля, реєстрація користувача, реєстрація на курс та замовлення курсу. Редактор листів має простий вигляд, який різко ускладнюється, коли треба додати основний текст – відкриває нову сторінку для формування листа, але не має віконця попереднього перегляду.
Розділ «Допомога» містить кілька основних довідкових питань про роботу платформи і кнопки, за якими можна замовити налаштування, консультацію, залишити побажання чи повідомити про несправність.
Розділ «Оплата та квоти» – це сторінка з даними про поточний тариф, який діє для онлайн-школи на платформі, його склад, кількість студентів та менеджерів. Також тут доступні кнопки для оплати тарифу і його зміни. І все мало би розміщуватись у CRM-системі школи.
Розділ «Звіти» відкриває сторінку зі звітами, які можна завантажити у вигляді таблиць. Ніяких підказок, про що саме ці звіти немає, крім списку даних на сторінці: ім’я, телефон і назва курсу.
Розділ «Сайт» – це просто кнопка, яка повинна відкривати сайт онлайн-школи, але вона відкриває лише сторінку із індикатором завантаження сторінки.
У розділі «Налаштування» зібрано кілька підрозділів. В «Оплаті» доступні інтеграції з платіжними системами та налаштування валюти для отримання оплат, а ще формату отримання цієї оплати: готівка, термінал при отриманні чи платіжні системи.
Підрозділ «Сховище» відкриває дані про те, які файли містить, з чим вони пов’язані, скільки місця займають та коли були створені. Підрозділ «CRM-система» вимагає від користувачів готовності до створення нових полів і не пропонує нічого з того, що розкидано в інших розділах LMS WeStudy – ні бази контактів студентів, ні даних про замовлення тощо.
Підрозділ «Менеджери» видає список працівників школи, а також дає можливість додати нових користувачів і встановити для них необхідні доступи.
У підрозділі «Сайт» можна під’єднати Facebook Pixel і профіль Google Analytics. На цьому його функція завершена.
Кнопки, які зазвичай стоять у хедері платформи, на LMS WeStudy розміщені також в одному полі з розділами платформи – оповіщення, спілкування (вбудоване віконце чатів з менеджерами та студентами), а також профіль і вихід з профілю.
Одна з небагатьох переваг, яку можна назвати у випадку LMS WeStudy – пробний безкоштовний тридцятиденний період, за який можна роздивитись платформу зсередини. Також сайт, який створюється автоматично після реєстрації онлайн-школи на платформі. А ще презентаційна сторінка, яка з’являється для кожного курсу. Всі інші інструменти і функції не виділяють її серед інших LMS через те, як саме вони втілені та функціонують загалом.
На своєму сайті LMS WeStudy повідомляє, що її розробляли разом з українськими педагогами. Тоді це повністю пояснює, чому на платформі немає готової CRM. Тут можна створювати курси, оформлювати для них окремі сторінки, вивішувати новини про курси на сайті школи, проводити навчання і займатись іншою роботою, пов’язаною зі студентами та освітою. Але, щоб дізнатись, які курси продаються краще, як обробляють клієнтів чи скільки прибутку вони принесли за конкретний період, треба пошукати дані у розкиданих розділах або створити власні користувацькі поля у підрозділі CRM, який захований глибоко в налаштуваннях.
Також інтерфейс платформи неможливо назвати інтуїтивно зрозумілим. Наприклад, сторінка редагування курсу відкриває тільки інструменти для наповнення його контентом і ніде немає кнопки для інших налаштувань курсу, таких як доступи, вартість, мова, тривалість. Про існування такої сторінки можна дізнатись лише випадково, якщо у відкритому редакторі курсу натиснути на розділ «Налаштування». Також багато помилок з перекладом. Наприклад, при виборі мови інтерфейсу “Англійська” багато полів все одно позначені українською.
На LMS WeStudy доступні три тарифні плани, які можна передплатити на період від одного до тридцяти шести місяців. Чим більший період передплати – тим вища знижка.
Перший тарифний план – «Базовий» коштує 11$ на місяць. Він складається з таких елементів:
Тарифний план «Стандартний» коштує 37$ на місяць і складається з:
Крім цього містить все те, що є у тарифі «Базовий».
Тарифний план «Преміум» коштує 79$ на місяць і містить все, що є у тарифному плані «Стандартний», але:
На сайті компанії є відгуки задоволених клієнтів. Це ректори ВНЗ, директори та власники шкіл і онлайн-шкіл різних напрямків, L&D-менеджери тощо.
Відгуки та згадки про WeStudy є на кількох російських та українських сервісах-агрегаторах відгуків. Але пошук показав російський сервіс з підозріло схожою назвою We.Study і таким же напрямом роботи, тому ми зосередились на українських сайтах. Судячи з інформації зі сторонніх сайтів, WeStudy – компанія, яка з’явилась в Миколаєві. Можна припустити, що саме тому на сайті uaotzyv.com в підрозділі «Миколаївська область» стільки відгуків про цю платформу. Єдине, що викликає підозру, це те, що сім із восьми опублікованих відгуків розміщені лише за один місяць – у червні-липні 2022-го, по одному через декілька днів. Інший відгук вже з’явився лише у жовтні 2023-го.
Можна зробити висновок, що LMS WeStudy створили з викладачами та для викладачів, які не звикли шукати легких шляхів. Платформа містить стандартний набір інструментів для розробки і продажу курсів, проведення навчання. Але, щоб знайти їх та розібратись, як користуватись, доведеться звертатись за допомогою до консультантів та вивчати інструкції щодо роботи з платформою. Звичайно, те, до чого доклали зусиль, цінується більше. Але це працює у випадку з меблями Ikea, а не сервісом, який би мав полегшувати роботу творцям курсів, а не додавати нову.