Платформа для навчання працівників
SmartExpert – LMS, яка допомагає компаніям адаптовувати, навчати та оцінювати своїх працівників. Весь її функціонал створений для корпоративного використання та спрямований на полегшення робочих завдань HR-менеджерів та керівників департаментів. Принаймні, так заявлено на її сайті. Її не можна віднести до популярних сервісів, та все ж, вона працює з 2020-го року. Поглянемо, з чого складається ця LMS і розберемо її плюси та мінуси.
Структура платформи єдина для всіх типів користувачів: для учня, для куратора і для автора. Далі огляд на функціонал з боку куратора. LMS складається з таких пунктів:
Крім них, на платформі також є пункт із рейтингом та балами. Місце в рейтингу визначається за кількістю набраних балів, які нараховують за певні виконані завдання. Бали можна обмінювати на подарунки, які є в «Крамниці подарунків».
Є окрема сторінка з добіркою курсів від SmartExpert (наскільки це можна зрозуміти за фірмовими лого на картках кожного курсу), кнопка сповіщень і кнопка входу в налаштування акаунта.
Пояснення призначення та особливостей користування платформою розміщені не на самій платформі, а під знаком питання у хедері, вона ж «Допомога». Ці кнопки розділені за ролями користувача – для учня, куратора та автора курсів. Вони клікабельні і ведуть на гугл-файли зі списком інструкцій з навчальної платформи. Зазирнемо в основні розділи LMS, щоб дізнатись, як вони влаштовані.
Навчання. Це розділ, який містить 3 категорії:
Ігри. Розділ зі списком активних та неактивних ігор, тобто доступних і недоступних користувачеві, та їх каталогом. Є сортувальний пункт, де вказані кілька десятків компетенцій з точки зору найманого працівника. Як саме працює цей пункт і що можна отримати в ньому – до кінця не зрозуміло. Здається, що цей розділ виступає в ролі пункту для зберігання.
База знань. SmartExpert називає себе платформою для системного розвитку співробітників. Тому одне із рішень у ній – база знань. Головне призначення – збір та систематизація даних про компанію, її правила та процеси в одному місці та доступному форматі. Але про це призначення повідомив сайт. А сам розділ на LMS просто каже «У вас ще нема матеріалів». І що з цим робити користувачеві – незрозуміло.
Опитування. Розділ, який містить два списки «Опитування» та «Завершені». Що в ньому, крім пошуку опитувань можна робити – незрозуміло, бо ні кнопок, ні інформації в інструкції стосовно цього немає. Схоже, що він, як і попередні розділи, виконує функцію теки для зберігання відсортованих даних.
Рейтинг. Розділ, в якому видно весь список користувачів з іменами і аватарами, а також кількістю балів від найвищої до найнижчої. Тут можна знайти свій акаунт, переглянути історію своїх балів, дізнатись, як заробити рейтингові бали (є 3 пункти: бали адміністратора, за проходження продуктів і за досягнення), перейти у крамницю подарунків і пункт з досягненнями. Все, що тут можна зробити, це довідатись про своє місце в рейтингу, обміняти бали на подарунки та дізнатись, які досягнення є і що треба, щоб їх отримати.
Розклад. Розділ, де можна в сітці календаря створювати події та позначати важливі дати, надсилати нагадування про них. Дуже нагадує гугл-календар. Налаштування дозволяють розсилати нагадування окремим людям, чи специфічним групам людей на їхні електронні пошти. Щоб створити подію, треба заповнити форму, де вказати: назву, дату, час, тривалість, локацію, одержувачів, а також саме повідомлення. Єдиний незрозумілий пункт – «Повідомлення». Він відкриває спадний список з невеликим переліком часу: 10 хвилин, 30 хвилин, 1 година, 1 день.
Перевірка завдань. Розділ для адміністраторів платформи, де доступні 2 списки «Перевірка домашнього завдання» і «Мої продукти». В кожному має міститись список завдань чи курсів для обробки.
Конструктор. Розділ, де можна створювати продукти. Є спадний список, яким можна фільтрувати список готових продуктів. Також є кнопка «Створити продукт», яка відкриває сторінку зі списком карток:
Кожна картка містить кнопку «Створити продукт». При натисканні на неї відкривається редактор курсу чи продукту іншого виду. У ньому доступні стандартні налаштування: назва курсу, зображення для каталогу, короткий опис, список компетенцій для сортування надалі (містить кілька десятків компетенцій, які використовують спеціалісти з роботи з персоналом). Також тут є додаткові налаштування, які стосуються порядку проходження курсу та його доступності для користувачів. Курс складається з модулів, а модулі містять уроки. На сторінці редагування уроку є шість пунктів в яких можна створювати навчальні модулі і уроки, налаштовувати доступність, гейміфікацію тощо. Редактор уроків містить 11 типів контенту, який можна додати в урок – від блоку теорії до тестів та допомоги іншим (пункт для заохочення учнів курсу). Цікаве рішення – запит на відгук, який можна додати в конкретний урок. Всі неопубліковані курси зберігаються у вигляді чернеток.
В редакторі курсу також є пункт «Гейміфікація», де можна налаштувати способи заохочення учнів: увімкнути рейтинг за певними параметрами зі списку, додати призи за курс, а також увімкнути видачу сертифіката для всіх, хто проходить курс до кінця.
Адмінпанель. Розділ з двома пунктами: «Користувачі» та «Гейміфікація». У «Користувачах» можна додавати на платформу вручну і автоматично менеджерів і учнів, розподіляти їх за групами. Ще тут можна фільтрувати користувачів за посадами та корегувати список з понад 66 компетенцій – змінювати назви, задавати специфікації тощо. Функція цілком і повністю спрямована на роботу спеціалістів з роботи з персоналом.
У «Гейміфікації» можна активувати елемент «Глобальний рейтинг», а також обрати зі списку пункти з діями, за які користувачі отримуватимуть бали. Є редактор з шаблона досягнень. Крамниця подарунків, де можна створити подарунки від компанії та вказати їхню вартість у балах для користувачів. Також є віртуальний наставник для користувачів платформи зі списком тригерів, які будуть активувати його роботу. А ще пункт EasyEdu, до якого немає доступу і підказок з адмінпанелі, зате є доступ через кнопку у хедері платформи.
Звіти. Розділ з чотирма пунктами:
Один з небагатьох розділів, де кожен пункт підписаний короткими реченнями-поясненнями.
Платформа створена для корпоративних клієнтів, які займаються розвитком своїх працівників. Тому тут дуже доречні такі розділи, як «Гейміфікація», де доступний десяток варіантів заохочення користувачів платформи з балами і рейтингами. Розділ «Крамничка» – місце, яке підтримує ефект від гейміфікації, бо дозволяє компанії створити власний список подарунків та встановити «ціни» на них для свого персоналу, щоб ті мали кращу мотивацію заробляти бали і обмінювати їх на цінні речі.
Конструктор полегшує життя користувачам-адміністраторам чи користувачам-авторам, бо вже має макети різних типів продуктів, готових до заповнення.
LMS SmartExpert – проста платформа, але її простота місцями залишає багато питань у користувача. В багатьох розділах бракує коротких підказок чи пояснень, а інструкція у вигляді гугл-документа неповна і залишає багато незакритих питань. Щоб звернутись до техпідтримки, треба прочитати про це в пункті інструкції і дізнатись, що на платформі має бути онлайн-чат. Але його у пробній версії не видно, а інші кнопки зв’язку відсутні.
Також варто зазначити що платформа побудована під корпоративну освіту, а тому менш гнучка ніж універсальні LMS системи такі як наприклад Softbook або academyOcean.
Один із великих недоліків – кнопка пробного доступу на сайті платформи, яка не виконує своє призначення. Наступне – короткий пробний період. SmartExpert дає безкоштовний пробний доступ до своєї платформи лише на 14 днів і дуже наполегливо пропонує консультацію своїх менеджерів. Одночасно LMS Softbook, який ми згадували вище, дозволяє безкоштовно користуватись повним функціоналом платформи цілих 30 днів. А техпідтримка доступна в режимі 24/7 і зв’язатись з нею можна через платформу.
Також на SmartExpert доступні лише 3 платіжні системи для інтеграції. Ніяких месенджерів, сервісів розсилок та сервісів для проведення прямих ефірів, як на LMS Softbook, тут не запропоновано.
Ще один недолік – незрозуміле розмежування даних. В багатьох розділах видно курси, подарунки в крамниці інших компаній тощо. Розділ «Розклад» під час налаштування розсилки повідомлення видає список адрес корпоративної пошти кількох десятків користувачів різних компаній.
На LMS SmartExpert цікаво втілені тарифи на користування. Діє щомісячна, квартальна та річна підписка, а її вміст користувач може сам обирати із запропонованих варіантів:
Тобто, кожен пункт зі списку вище можна включити в тариф або ні. Ці пункти називаються модулями і передбачають кількість співробітників від 50 до 1000 осіб. Ціни на них такі:
Функціонал містить: сховище файлів; оперативні сповіщення; зручний структурний дисплей; пошук за назвою; статуси навчання та проходження; тестування на рівень засвоєння.
Функціонал містить: конструктор систем онбордингу та адаптації; конструктор для створення курсів; готові шаблони онбордингу та навчання; послідовну траєкторію навчання; віртуального помічника (баді), який допоможе на кожному кроці новому співробітнику; календар подій; елементи гейміфікації для залучення співробітника до навчання; тестування та контроль; зворотний зв’язок; звітність для керівника та HR.
Функціонал містить: оцінку компетенцій за методом Ламенгера; матрицю потенціалу (9 box grid); індивідуальний шлях розвитку працівника; оцінку рівня мотивації працівника; зручний конструктор посад та компетенцій; бібліотеку готових компетенцій; каталог готових посад – 20 шт.; звітність для керівника та HR.
Функціонал містить: AI помічника, який допомагає, мотивує, нагадує; бізнес-ігри та змагання; магазин корпоративних подарунків; бали, як внутрішню валюту; рейтинги та іншу звітність.
При річній оплаті діє знижка.
Відгуки про LMS SmartExpert є лише на сайті платформи. Всього їх чотири. Також є посилання на відгуки про компанію на сайтах Capterra, G2 і Cranchbase, але вони відкривають лише картки з описом компанії з порожнім розділом відгуків. Серфінг в інтернеті видає лише відгуки про ремонтну майстерню з такою ж назвою та про SmartExpert, як компанію-роботодавця.
Отже, LMS SmartExpert, як і сказано у неї на сайті, спеціалізується на корпоративних клієнтах, які займаються розвитком та навчанням своїх співробітників. Має просту і місцями незрозумілу структуру, безліч дрібних помилок на сайті і на платформі, обмежену інструкцію та проблеми з інтерфейсом, пробним доступом та службою технічної підтримки.
Підійде компаніям, які хочуть отримати перші-ліпші шаблони курсів, бази знань та інструментів мотивації для своїх працівників.